Eolas do Chustaiméirí
Is ionann an Chairt Chustaiméirí seo agus ráiteas poiblí an Údaráis maidir leis na leibhéil seirbhísí ar féidir le custaiméirí a bheith ag súil leo agus iad ag déileáil leis an Údarás. Ní dhéantar iarracht na feidhmeanna agus na seirbhísí go léir a sholáthraíonn an tÚdarás a chlúdach sa chairt, ach tugtar breac-chuntas ar ár dtiomantas duitse, ár gcustaiméir, agus déantar cur síos ar na:-
Eolas do Chustaiméirí
Cairt Chustaiméirí Údarás Uchtála na hÉireann 2018-2020
Is ionann an Chairt Chustaiméirí seo agus ráiteas poiblí an Údaráis maidir leis na leibhéil seirbhísí ar féidir le custaiméirí a bheith ag súil leo agus iad ag déileáil leis an Údarás. Ní dhéantar iarracht na feidhmeanna agus na seirbhísí go léir a sholáthraíonn an tÚdarás a chlúdach sa chairt, ach tugtar breac-chuntas ar ár dtiomantas duitse, ár gcustaiméir, agus déantar cur síos ar na:-
- Leibhéil seirbhíse atá tú i dteideal a bheith ag súil leo nuair a dhéanann tú teagmháil leis an Údarás;
- An bealach inar féidir le d’ionchur cur le feabhsúchán ár seirbhísí;
- Conas tuilleadh faisnéise a fháil nó le gearán a dhéanamh.
- Conas teagmháil a dhéanamh leis an Údarás.
Na Leibhéil Seirbhíse le bheith ag súil leo le linn teagmháil a dhéanamh leis an Údarás nó cuairt á thabhairt air
Teagmháil Theileafóin
Freagraítear na teileafóin óna 9:30 go 4:30 ó Luan go hAoine. Is í ár bpríomhuimhir ná +353 1 2309 300 agus nuair a ghlaonn tú, déanann córas uathoibríoch tú a threorú chuig aonaid éagsúla an Údaráis. Cuirimid líne d’oibrí sóisialta ar dualgas ar fáil ag +353 1 2309 306.
Nuair a fhreagraímid an teileafón cuirfimid muid féin agus ár réimse oibre in aithne. Beimid béasach agus cuidiúil agus déanfaimid ár ndícheall faisnéis atá soiléir agus ceart a chur ar fáil dár gcuid custaiméirí. Mar gheall ar nádúr dlíthiúil agus rialaitheach na hoibre atá idir lámha ag an Údarás, tá sé riachtanach i roinnt cásanna a éileamh ar an té atá ag glaoch an cheist a chur faoi bhráid í scríbhinn, sa phost nó ar ríomhphost.
Tá saoráidí glórphoist ag an fhoireann go léir ar a bhfolíne ghutháin lena n-aithnítear an rannóg agus an comhalta foirne ar cuireadh do ghlaoch ar aghaidh chuige/chuici. Déanfaimid ár ndícheall ár gcuid teachtaireachtaí glórphoist a fhreagairt laistigh d’aon lá oibre amháin.
Faoi réir ag nádúr an fhiosrúcháin, d’fhéadfadh sé freisin go mbeadh gá le haitheantas oifigiúil a éileamh (pas, ceadúnas tiomána, srl.), sular féidir aon fhreagra a thabhairt.
Teagmháil i scríbhinn
Déantar an postas go léir a thagann isteach a thaifeadadh agus a dháileadh ar na rannóga ábhartha gach maidin. Seolfar admháil amach maidir le comhfhreagras laistigh de 2 lá oibre. Sa chás nach bhfuil sé indéanta freagra críochnaitheach a thabhairt leis an admháil, cuirfear freagra ar fáil laistigh de 10 lá oibre.
Mura bhfuil sé indéanta freagra iomlán a sholáthar laistigh de 10 lá oibre, déanfaimid é sin a mhíniú i bhfreagra eatramhach. Beidh ainm, rannóg agus mionsonraí teagmhála an comhalta foirne atá ag déileáil leis an gcomhfhreagras san áireamh sa fhreagra.
Chomh fada agus is indéanta, ní áireoidh freagraí ar chomhfhreagras aon teanga atá teicniúil nó casta. Faoi réir ag nádúr an fhiosrúcháin, d’fhéadfadh go mbeadh gá freisin le haitheantas oifigiúil a iarraidh (pas, ceadúnas tiomána, srl.) sula gcuirtear aon fhreagra ar fáil.
Teagmháil trí Ríomhphost
Tá seoladh ríomhphoist ag gach rannóg a eiseoidh admháil uathoibríoch ar ríomhphost isteach. Féadfaidh tú teagmháil a dhéanamh leis na rannóga freisin trí naisc ar ár láithreán gréasáin.
Déantar monatóireacht ar bhonn laethúil ar gach bosca isteach agus seolfar admháil ar ríomhphost laistigh de 2 lá oibre. Sa chás nach bhfuil sé indéanta freagra críochnaitheacha a sholáthar leis an admháil, cuirfear freagra ar fáil laistigh de 10 lá oibre.
Mura bhfuil sé indéanta freagra iomlán a sholáthar laistigh de 10 lá oibre, déanfaimid é sin a mhíniú i bhfreagra eatramhach. Beidh ainm, rannóg agus mionsonraí teagmhála an chomhalta foirne atá ag déileáil leis an gcomhfhreagras san áireamh sa fhreagra.
Chomh fada agus is indéanta, ní áireoidh freagraí ar chomhfhreagras aon teanga atá teicniúil nó casta. Faoi réir ag nádúr an fhiosrúcháin, d’fhéadfadh go mbeadh gá freisin le haitheantas oifigiúil a éileamh (pas, ceadúnas tiomána, srl.) sula gcuirtear aon fhreagra ar fáil.
Láithreán Gréasáin
Tá láithreán gréasáin cuimsitheach ag an AAI ag www.aai.gov.ie. Soláthraíonn an láithreán gréasáin seo faisnéis maidir lenár ngníomhaíochtaí go léir agus le hábhair a bhaineann le huchtáil. Is éard atá i gceist ná go mbeidh láithreán gréasáin mar chumarsáid ghníomhach lenár gcustaiméirí go léir. Tá seirbhís teagmhála ríomhphoist san áireamh ann freisin. Déantar athbhreithniú agus tugtar an láithreán gréasáin cothrom le dáta ar bhonn rialta. Tá líon foilseacháin agus faisnéis staitistiúil ar fáil ar ár láithreán gréasáin freisin.
Ag tabhairt cuairt ar an AAI
Níl oifig phoiblí ag an Údarás. Ar mhaithe lena chinntiú gur féidir déileáil go héifeachtúil le d’fhiosrúchán, moltar glaoch gutháin nó ríomhphost a sheoladh roimh ré agus coinne a dhéanamh le casadh le duine den fhoireann ag a bhfuil an saineolas maidir le d’fhiosrúchán. Má thagann tú chun na hoifige gan choinne, déanfaimid ár ndícheall cuidiú leat, ach d’fhéadfadh sé nach mbeadh an duine cuí in ann casadh leat ag an am a dtagann tú isteach.
Faoi réir ag nádúr an fhiosrúcháin, d’fhéadfadh sé go mbeadh gá freisin le haitheantas oifigiúil a iarraidh (pas, ceadúnas tiomána, srl.) sula gcuirtear aon fhreagra ar fáil.
Cuirfimid saoráidí oiriúnacha ar fáil dar nÉisteachtaí agus do Chruinnithe Uchtála agus cinnteoimid go mbíonn ár n-oifigí glan agus sábháilte. Cuirfimid láthair fáiltithe atá fáilteach, seomraí cruinnithe a thacaíonn le leanaí agus saoráidí feistis ar fáil. Cinnteoimid go bhfuil ár n-oifigí inrochtana do dhaoine atá faoi mhíchumas.
Míchumas
Nuair a thugann an tÚdarás cuireadh chuig oifigí an Údaráis do dhaoine den phobal, déanfaimid aon riachtanais atá ag daoine faoi mhíchumas a aithint agus cinnteoimid go ndéantar freastal iomlán orthu.
An Ghaeilge & Teangacha Eile
Cinnteoidh an tÚdarás go mbeidh ar chumas custaiméirí ar mian leo déileáil linn i nGaeilge, é sin a dhéanamh. Chomh maith leis sin, déanfaimid gach iarracht le cumarsáid a dhéanamh go héifeachtach i dteangacha seachas Béarla agus Gaeilge de réir mar a thagann siad chun cinn, lena n-áirítear, seirbhísí aistrithe agus ateangairí teanga chomharthaíochta a úsáid.
Seirbhís trí Ghaeilge
Tabharfar freagra i nGaeilge ar chomhfhreagras a fhaightear i nGaeilge. Déanfar gach iarracht freastal ar fhiosruithe teileafóin i nGaeilge agus freastal ar dhaoine a thagann i láthair ar mian leo a ngnó a dhéanamh trí Ghaeilge.
Comhionannas/Éagsúlacht
Tá an tÚdarás tiomanta cur le leibhéil eolais na heagraíochta maidir le comhionannas agus éagsúlacht trí oiliúint, faisnéis agus cumarsáid.
Na Meáin Shóisialta
Mar gheall ar nádúr rúndachta agus reachtaíochta na seirbhísí a sholáthraíonn an tÚdarás, nílimid rannpháirteach sna meáin shóisialta (Facebook, Twitter srl.). Is é an láithreán gréasáin an t-aon láithreacht idirlín atá againn.
Soláthróirí
Cuirfimid nósanna imeachta tairisceana agus ceannach i bhfeidhm atá soiléir, neamhchlaonta agus trédhearcach de réir Treoirlínte Soláthar Poiblí.
Cinnteoimid go ndéanfar íocaíochtaí le soláthróirí de réir na reachtaíochta agus na rialacháin maidir le hÍocaíocht Pras.
An bealach inar féidir le d’ionchur cur le feabhsúchán ár gcuid seirbhísí
Cuirimid fáilte agus is mór againn do thuairimí agus do chuid moltaí maidir le gach uile ghné dár seirbhísí. Tugann sé seo an deis dúinn ár seirbhísí a fheabhsú chun freastal go hiomlán ar do chuid riachtanais. Tá ar do chumas cur leis an bpróiseas seo.
Cuir do thuairimí nó moltaí in iúl dúinn trí úsáid a bhaint as an fhoirm sa roinn Déan Teagmháil Linn dár láithreán gréasáin nó is féidir leat scríobh chugainn ag Seirbhísí Corparáideacha, Údarás Uchtála na hÉireann, Teach Shelbourne, Bóthar Shíol Bhroin, Droichead na Dothra, Baile Átha Cliath D04 H6F6. Inis dúinn faoi leibhéal na seirbhíse a cuireadh ar fáil duit, go háirithe má mhothaíonn tú nár bhain sé amach an caighdeán a raibh tú ag súil leis.
Is féidir leat cuidiú linn chun cuidiú leatsa trí do rannpháirtíocht in aon ábhar ar shuirbhé custaiméirí a sheolaimid chugat agus trí do chuid tuairimí a roinnt linn.
Oibleagáidí Reachtúla
Tá an tÚdarás tiomanta go hiomlán a chuid oibleagáidí reachtúla go léir maidir le Cosaint Sonraí, Comhionannas, Saoráil Faisnéise, Íocaíocht Pras Cuntais agus Sláinte, Sábháilteacht agus Leas ag an Obair a chomhlíonadh.
Conas Teagmháil a Dhéanamh Linn
Seoladh Poist |
Údarás Uchtála na hÉireann |
Láithreán Gréasáin |
|
Seoladh ríomhphoist do na rannóga éagsúla |
SW@aai.gov.ie = an fhoireann oibre shóisialta |
Saoráil Faisnéise |
Uasal Seirbhísí Corparáideacha Údarás Uchtála na hÉireann |
Cosaint Sonraí |
Heather Connolly, Uasal An tOifigeach Cosanta Sonraí Údarás Uchtála na hÉireann |
Teileafón |
+ 353 1 2309 300 |
Oibrí Sóisialta ar Dualgas |
+ 353 1 2309 306 |
Clár Tosaíochta Teagmhála Náisiúnta Uchtála – Saorghlao |
+ 353 1800 309 300 |
Uaireanta Poiblí |
Luan go hAoine 9.30am go 4.30pm |
Cosaint Sonraí
Leagtar amach sa doiciméad thíos na nósanna imeachta atá le leanúint in Údarás Uchtála na hÉireann nuair atáthar ag láimhseáil agus ag freagairt iarrataí um Chearta Rochtana an Duine is Ábhar do na Sonraí faoin GDPR a dhéanann daoine is ábhar do na sonraí, a gcuid ionadaithe, nó páirtithe leasmhara eile.
Cosaint Sonraí
Leagtar amach sa doiciméad thíos na nósanna imeachta atá le leanúint in Údarás Uchtála na hÉireann nuair atáthar ag láimhseáil agus ag freagairt iarrataí um Chearta Rochtana an Duine is Ábhar do na Sonraí faoin GDPR a dhéanann daoine is ábhar do na sonraí, a gcuid ionadaithe, nó páirtithe leasmhara eile.
Sainmhínítear sa bheartas seo cearta an duine aonair maidir lena sonraí pearsanta agus tugtar soiléiriú ar an méid nach mór don Údarás a dhéanamh chun a chuid dualgas mar rialaitheoir sonraí a chomhlíonadh.
Is iad Cearta Rochtana an Duine is Ábhar do na Sonraí a chlúdaítear sa bheartas seo:
- An Ceart chun Faisnéise
- Iarrataí ón Duine is Ábhar do na Sonraí (Airteagal 15)
- Iarrataí ar Shonraí a Scriosadh a dtagraítear dó freisin mar an Ceart go ndéanfaí ligean i nDearmad (Airteagal 17 & 19)
- Iarrataí ar Shonraí a Cheartú (Airteagal 16)
- Iarrataí ar Shrian a chur ar Phróiseáil (Airteagal 18 & 19)
- Iniomparthacht Sonraí (Airteagal 20)
Beartas maidir le Cearta Rochtana an Duine is Ábhar do na Sonraí
Chun iarraidh a dhéanamh ar shonraí a rochtain, comhlánaigh an fhoirm Foirm Iarrata ar Rochtain an Duine is Ábhar do na Sonraí le do thoil agus seol an fhoirm ar ais sa phost chuig:
Heather Connolly
Oifigeach Cosanta Sonraí
Údarás Uchtála na hÉireann
Teach Shíol Bhroin
Bóthar Shíol Bhroin
Baile Átha Cliath 04 H6F6
Éire
NÓ is féidir leat an Fhoirm a sheoladh ar ríomhphost chuig: DataProtection@aai.gov.ie
Ní mór duit cruthúnas céannachta a sholáthar in éineacht leis an iarraidh i scríbhinn, mar shampla, cóip de cheadúnas tiomána nó de phas.
Chun tuilleadh faisnéise a fháil is féidir leat cuairt a thabhairt ar láithreán gréasáin an Choimisiúin um Chosaint Sonraí ag www.dataprotection.ie
Saoráil Faisnéise
Tugann an tAcht um Shaoráil Faisnéise 2014 rochtain duit, arna iarraidh, chuig taifid áirithe atá i seilbh an Údaráis. Tá Údarás Uchtála na hÉireann faoi réir ag forálacha na nAchtanna um Shaoráil Faisnéise 1997 – 2014 le héifeacht ón 21 Aibreán 2015.
Saoráil Faisnéise
Tugann an tAcht um Shaoráil Faisnéise 2014 rochtain duit, arna iarraidh, chuig taifid áirithe atá i seilbh an Údaráis.
Tá Údarás Uchtála na hÉireann faoi réir ag forálacha na nAchtanna um Shaoráil Faisnéise 1997 – 2014 le héifeacht ón 21 Aibreán 2015.
Luaitear in Alt 2 den Acht um Shaoráil Faisnéise 2014, gurbh é an ‘dáta éifeachtach’ do ghníomhaireacht ar nós Údarás Uchtála na hÉireann an 21 Aibreán 2008, sé sin, ní bheidh baint ag an Acht ach amháin leis na taifid a chruthaigh an tÚdarás tar éis an 21 Aibreán 2008.
Chomh maith leis sin, tá Údarás Uchtála na hÉireann ainmnithe ag Acht na bliana 2014 mar ‘Ghníomhaireacht a Chuimsítear go Páirteach’. Ciallaíonn sé sin nach bhfuil feidhm ag na hAchtanna a mhéid a bhaineann sé le taifid maidir le hordú uchtála a dhéanamh nó maidir le huchtáil idir tíortha a dhéantar lasmuigh den Stát a aithint, de réir bhrí an Achta Uchtála, 2010’.
Ag labhairt go ginearálta, ciallaíonn sé sin, nach mbaineann na hAchtanna le taifid uchtála aonair ach baineann siad le gach taifead eile a bhfuil baint acu le gníomhaíochtaí an Údaráis agus le gníomhaíochtaí an iar-Bhoird Uchtála ón 21 Aibreán 2008 ar aghaidh.
Foilsíonn Údarás Uchtála na hÉireann liosta de na hiarratais a fhaightear faoi Shaoráil Faisnéise (FOI). Is féidir leat teacht an liosta anseo.
Ba chóir iarratais ar scaoileadh faisnéise faoi na hAchtanna a dhéanamh i scríbhinn chuig:
An Bainisteoir
An tAonad Seirbhísí Corparáideacha
Údarás Uchtála na hÉireann
Teach Shelbourne
Droichead na Dothra
BAILE ÁTHA CLIATH 4
DO4 H6F6
Ríomhphost: corporate@aai.gov.ie
Táillí
Cuireann Údarás Uchtála na hÉireann na táillí seo a leanas i bhfeidhm:
Cóip de thaifead i gClár na nUchtálacha Idir Tíortha:
-Táille Cláir na Bulgáire
- An tSín
Táillí Údaráis Uchtála
Táillí an Údaráis Uchtála
Cuireann Údarás Uchtála na hÉireann na táillí seo a leanas i bhfeidhm:
Cóip de thaifead i gClár na nUchtálacha Idir Tíortha:
€2.00 do chuardach. €20.00 ar chóip de thaifead
Cóip de thaifead ar an gClár um Inscne a Aithint (Uchtálacha Idir Tíortha):
€2.00 do chuardach. €20.00 ar chóip de thaifead
Táillí Cúiréara: Ar a chostas
Táillí maidir le haistriúchán: Ar a chostas
Níl aon táillí ann ó thaobh Dearbhú Incháilitheachta agus Oiriúnachta a eisiúint.
Níl aon táillí ann ó thaobh taifead ar Chlár na nUchtálacha Idir Tíortha.
TÁILLÍ COMHLACHT CREIDIÚNAITHE
Tá táillí ceadaithe ag Údarás Uchtála na hÉireann do Chomhlachtaí Creidiúnaithe Áirithe as seirbhísí a chuir siad ar fáil – tá na táillí do na cláir atá liostaithe thíos mionsonraithe sa leathanach a bhaineann go sonrach leis an tír. Is féidir leat cliceáil ar ainm na tíre agus dul chuig faisnéis. Foilseofar aon athruithe nó nuashonruithe ar tháillí cláir ar an gcuid, an Scéal is Deireanaí ar an láithreán gréasáin seo de réir mar a thagann siad chun cinn. Tabharfar leathanach na tíre ábhartha cothrom le dáta freisin.
Helping Hands Adoption Mediation Agency (HHAMA)
Is €9,500 Táille an chláir chomhchoitinn do gach aon cheann de na tíortha. Tagann athrú ar na táillí le haghaidh chlár táillí is sonrach do thír áirithe.
An Bhulgáir
Táille an Chláir Chomhchoitinn
Táille Cláir na Bulgáire
An tSín
Táille an Chláir Chomhchoitinn
Táille Cláir na Síne
An India
Táille an Chláir Chomhchoitinn
Do Chlár Táillí na hIndia
Stáit Aontaithe Mheiriceá
Táille an Chláir Chomhchoitinn
Do Chlár Táillí Stáit Aontaithe Mheiriceá
Vítneam
Táille an Chláir Chomhchoitinn
Clár Vítneam
Táillí eile:
- Tuarascálacha tar éis Cur faoi Chúram Réamhuchtaithe: €380
- Tuarascálacha tar éis Uchtaithe: €380
- Tarchur tuarascálacha tar éis uchtaithe: €50.00 - €75.00
- Tarchur litreacha tar éis uchtaithe chuig teaghlaigh breithe: €10.00
International Adoption Association (Ireland) – Táillí ballraíochta, táillí comhdhála agus seimineáir arna fhógairt ar láithreán gréasáin an IAA http://www.iaaireland.org/
PACT
Tuarascálacha Réamhuchtaithe €400 móide míleáiste
Tuarascálacha tar éis Cur faoi Chúram €400 móide míleáiste
Is féidir na táillí atá á ngearradh ag an Údaráis Lárnach Náisiúnta nó ag Comhlachtaí Creidiúnaithe eachtracha a fháil i Faisnéis Tíre.
Cairt Chustaiméirí
Cairt Chustaiméirí
Cairt Chustaiméirí Údarás Uchtála na hÉireann 2018-2020
Is ionann an Chairt Chustaiméirí seo agus ráiteas poiblí an Údaráis maidir leis na leibhéil seirbhísí ar féidir le custaiméirí a bheith ag súil leo agus iad ag déileáil leis an Údarás. Ní dhéantar iarracht na feidhmeanna agus na seirbhísí go léir a sholáthraíonn an tÚdarás a chlúdach sa chairt, ach tugtar breac-chuntas ar ár dtiomantas duitse, ár gcustaiméir, agus déantar cur síos ar na:-
- Leibhéil seirbhíse a bhfuil tú i dteideal a bheith ag súil leo nuair a dhéanann tú teagmháil leis an Údarás;
- An bealach inar féidir le d’ionchur cur le feabhsúchán ár seirbhísí;
- Conas tuilleadh faisnéise a fháil nó conas gearán a dhéanamh.
- Conas teagmháil a dhéanamh leis an Údarás.
Na Leibhéil Seirbhíse le bheith ag súil leo le linn teagmháil a dhéanamh leis an Údarás nó cuairt á thabhairt air
Teagmháil Theileafóin
Freagraítear na teileafóin óna 9:30 go 4:30 ó Luan go hAoine. Is í ár bpríomhuimhir ná +353 1 2309 300 agus nuair a ghlaonn tú, déanann córas uathoibríoch tú a threorú chuig aonaid éagsúla an Údaráis. Cuirimid líne d’oibrí sóisialta ar dualgas ar fáil ag +353 1 2309 306.
Nuair a fhreagraímid an teileafón cuirfimid muid féin agus ár réimse oibre in aithne. Beimid béasach agus cuidiúil agus déanfaimid ár ndícheall faisnéis atá soiléir agus ceart a chur ar fáil dár gcuid custaiméirí. Mar gheall ar nádúr dlíthiúil agus rialaitheach na hoibre atá idir lámha ag an Údarás, tá sé riachtanach i roinnt cásanna éileamh a dhéanamh ar an té atá ag glaoch an cheist a chur faoi bhráid í scríbhinn, sa phost nó ar ríomhphost.
Tá saoráidí glórphoist ag an fhoireann go léir ar a bhfolínte gutháin lena n-aithnítear an rannóg agus an comhalta foirne ar cuireadh do ghlaoch ar aghaidh chuige/chuici. Déanfaimid ár ndícheall ár gcuid teachtaireachtaí glórphoist a fhreagairt laistigh d’aon lá oibre amháin.
Faoi réir ag nádúr an fhiosrúcháin, d’fhéadfadh sé freisin go mbeadh gá le haitheantas oifigiúil a éileamh (pas, ceadúnas tiomána, srl.), sular féidir aon fhreagra a thabhairt.
Teagmháil i scríbhinn
Déantar an postas go léir a thagann isteach a thaifeadadh agus a dháileadh ar na rannóga ábhartha gach maidin. Seolfar admháil amach maidir le comhfhreagras laistigh de 2 lá oibre. Sa chás nach bhfuil sé indéanta freagra críochnaitheach a thabhairt leis an admháil, cuirfear freagra ar fáil laistigh de 10 lá oibre.
Mura bhfuil sé indéanta freagra iomlán a sholáthar laistigh de 10 lá oibre, déanfaimid é sin a mhíniú i bhfreagra eatramhach. Beidh ainm, rannóg agus mionsonraí teagmhála an comhalta foirne atá ag déileáil leis an gcomhfhreagras san áireamh sa fhreagra.
Chomh fada agus is indéanta, ní áireoidh freagraí ar chomhfhreagras aon teanga atá teicniúil nó casta. Faoi réir ag nádúr an fhiosrúcháin, d’fhéadfadh go mbeadh gá freisin le haitheantas oifigiúil a iarraidh (pas, ceadúnas tiomána, srl.) sula gcuirtear aon fhreagra ar fáil.
Teagmháil trí Ríomhphost
Tá seoladh ríomhphoist ag gach rannóg a eiseoidh admháil uathoibríoch ar ríomhphost isteach. Féadfaidh tú teagmháil a dhéanamh leis na rannóga freisin trí naisc ar ár láithreán gréasáin.
Déantar monatóireacht ar bhonn laethúil ar gach bosca isteach agus seolfar admháil ar ríomhphost laistigh de 2 lá oibre. Sa chás nach bhfuil sé indéanta freagra críochnaitheacha a sholáthar leis an admháil, cuirfear freagra ar fáil laistigh de 10 lá oibre.
Mura bhfuil sé indéanta freagra iomlán a sholáthar laistigh de 10 lá oibre, déanfaimid é sin a mhíniú i bhfreagra eatramhach. Beidh ainm, rannóg agus mionsonraí teagmhála an chomhalta foirne atá ag déileáil leis an gcomhfhreagras san áireamh sa fhreagra.
Chomh fada agus is indéanta, ní áireoidh freagraí ar chomhfhreagras aon teanga atá teicniúil nó casta. Faoi réir ag nádúr an fhiosrúcháin, d’fhéadfadh go mbeadh gá freisin le haitheantas oifigiúil a iarraidh (pas, ceadúnas tiomána, srl.) sula gcuirtear aon fhreagra ar fáil.
Láithreán Gréasáin
Tá láithreán gréasáin cuimsitheach ag an AAI ag www.aai.gov.ie. Soláthraíonn an láithreán gréasáin seo faisnéis maidir lenár ngníomhaíochtaí go léir agus le hábhair a bhaineann le huchtáil. Is éard atá i gceist leis an láithreán gréasáin seo ná cumarsáid ghníomhach lenár gcustaiméirí go léir a chur ar fáil. Tá seirbhís teagmhála ríomhphoist san áireamh ann freisin. Déantar athbhreithniú agus tugtar an láithreán gréasáin cothrom le dáta ar bhonn rialta. Tá líon foilseacháin agus faisnéis staitistiúil ar fáil ar ár láithreán gréasáin freisin.
Ag tabhairt cuairt ar an AAI
Níl oifig phoiblí ag an Údarás. Ar mhaithe lena chinntiú gur féidir déileáil go héifeachtúil le d’fhiosrúchán, moltar glaoch gutháin a dhéanamh nó ríomhphost a sheoladh chun na hoifige roimh ré agus coinne a dhéanamh le casadh le duine den fhoireann ag a bhfuil an saineolas maidir le d’fhiosrúchán. Má thagann tú chun na hoifige gan choinne, déanfaimid ár ndícheall cuidiú leat, ach d’fhéadfadh sé nach mbeadh an duine cuí in ann casadh leat ag an am a dtagann tú isteach.
Faoi réir ag nádúr an fhiosrúcháin, d’fhéadfadh go mbeadh gá freisin le haitheantas oifigiúil a iarraidh (pas, ceadúnas tiomána, srl.) sula gcuirtear aon fhreagra ar fáil.
Cuirfimid saoráidí oiriúnacha ar fáil dar nÉisteachtaí agus do Chruinnithe Uchtála agus cinnteoimid go mbíonn ár n-oifigí glan agus sábháilte. Cuirfimid láthair fáiltithe atá fáilteach, seomraí cruinnithe a thacaíonn le leanaí agus saoráidí feistis ar fáil. Cinnteoimid go bhfuil ár n-oifigí inrochtana do dhaoine atá faoi mhíchumas.
Míchumas
Nuair a thugann an tÚdarás cuireadh chuig oifigí an Údaráis do dhaoine den phobal, déanfaimid aon riachtanais atá ag daoine faoi mhíchumas a aithint agus cinnteoimid go ndéantar freastal iomlán orthu.
An Ghaeilge & Teangacha Eile
Cinnteoidh an tÚdarás go mbeidh ar chumas custaiméirí ar mian leo déileáil linn i nGaeilge, é sin a dhéanamh. Chomh maith leis sin, déanfaimid gach iarracht le cumarsáid a dhéanamh go héifeachtach i dteangacha seachas Béarla agus Gaeilge de réir mar a thagann siad chun cinn, lena n-áirítear, seirbhísí aistrithe agus ateangairí teanga chomharthaíochta a úsáid.
Seirbhís trí Ghaeilge
Tabharfar freagra i nGaeilge ar chomhfhreagras a fhaightear i nGaeilge. Déanfar gach iarracht freastal ar fhiosruithe teileafóin i nGaeilge agus freastal ar dhaoine a thagann i láthair ar mian leo a ngnó a dhéanamh trí Ghaeilge.
Comhionannas/Éagsúlacht
Tá an tÚdarás tiomanta cur le leibhéil eolais na heagraíochta maidir le comhionannas agus éagsúlacht trí oiliúint, faisnéis agus cumarsáid.
Na Meáin Shóisialta
Mar gheall ar nádúr rúndachta agus reachtaíochta na seirbhísí a sholáthraíonn an tÚdarás nílimid rannpháirteach sna meáin shóisialta (Facebook, Twitter srl.). Is é an láithreán gréasáin an t-aon láithreacht idirlín atá againn.
Soláthróirí
Cuirfimid nósanna imeachta tairisceana agus ceannach i bhfeidhm atá soiléir, neamhchlaonta agus trédhearcach de réir Treoirlínte Soláthar Poiblí.
Cinnteoimid go ndéanfar íocaíochtaí le soláthróirí de réir na reachtaíochta agus na rialacháin maidir le hÍocaíocht Pras.
An bealach inar féidir le d’ionchur cur le feabhsúchán ár gcuid seirbhísí
Cuirimid fáilte agus is mór againn do thuairimí agus do chuid moltaí maidir le gach uile ghné dár seirbhísí. Tugann sé seo an deis dúinn ár seirbhísí a fheabhsú chun freastal go hiomlán ar do chuid riachtanais. Tá ar do chumas cur leis an bpróiseas seo.
Cuir do thuairimí nó moltaí in iúl dúinn trí úsáid a bhaint as an fhoirm sa roinn Déan Teagmháil Linn dár láithreán gréasáin nó is féidir leat scríobh chugainn ag na Seirbhísí Corparáideacha, Údarás Uchtála na hÉireann, Teach Shelbourne, Bóthar Shíol Bhroin, Droichead na Dothra, Baile Átha Cliath D04 H6F6. Inis dúinn faoi leibhéal na seirbhíse a cuireadh ar fáil duit, go háirithe má mhothaíonn tú nár bhain sé amach an caighdeán a raibh tú ag súil leis.
Is féidir leat cuidiú linn chun cuidiú leatsa trí do rannpháirtíocht in aon ábhar ar shuirbhé custaiméirí a sheolaimid chugat agus trí do chuid tuairimí a roinnt linn.
Oibleagáidí Reachtúla
Tá an tÚdarás tiomanta go hiomlán a chuid oibleagáidí reachtúla go léir maidir le Cosaint Sonraí, Comhionannas, Saoráil Faisnéise, Íocaíocht Pras Cuntais agus Sláinte, Sábháilteacht agus Leas ag an Obair a chomhlíonadh.
Conas Teagmháil a Dhéanamh Linn
Seoladh Poist |
Údarás Uchtála na hÉireann |
Láithreán Gréasáin |
|
Seoladh ríomhphoist do na rannóga éagsúla |
SW@aai.gov.ie = an fhoireann oibre shóisialta |
Saoráil Faisnéise |
Justine Barrett, Uasal Seirbhísí Corparáideacha Údarás Uchtála na hÉireann |
Cosaint Sonraí |
Heather Connolly, Uasal An tOifigeach Cosanta Sonraí Údarás Uchtála na hÉireann |
Teileafón |
+ 353 1 2309 300 |
Oibrí Sóisialta ar Dualgas |
+ 353 1 2309 306 |
Clár Tosaíochta Teagmhála Náisiúnta Uchtála – Saorghlao |
+ 353 1800 309 300 |
Uaireanta Poiblí |
Luan go hAoine 9.30am go 4.30pm |
Nós Imeachta maidir le gearán a dhéanamh
Nós Imeachta maidir le gearán a dhéanamh
Conas Gearán a Dhéanamh
Más mian leat gearán a dhéanamh faoin Údarás, ba chóir duit, i dtús báire, iarracht a dhéanamh leis an ngearán a réiteach go háitiúil. Ciallaíonn sé sin, an gearán a thabhairt ar aird an duine atá i gceannas na seirbhíse, mar shampla, bainisteoir aonad ábhartha an Údaráis nó an Príomhoibrí Sóisialta (má thagraíonn an gearán d’oibrí sóisialta an Údaráis). Tá cúig aonad riaracháin san Údarás, eadhon
- An tAonad Uchtála Baile - Mark Kirwan - domestic@aai.gov.ie
- An tAonad Faisnéise agus Lorgaireachta - Joan Groves - tracing@aai.gov.ie
- An tAonad Uchtála idir Tíortha - Des Tracey - intercountry@aai.gov.ie
- Aonad na Seirbhísí Corparáideacha (atá ag déileáil le hairgeadas, le HR, srl.) - Manager if Corporate Services - corporate@aai.gov.ie
- An Fhoireann Oibrithe Sóisialta - sw@aai.gov.ie
Trí na mionsonraí seo a leanas a chur ar fáil dúinn, cuideoidh tú leis an fhiosrúchán chun do ghearán a bhrostú:
d’ainm, do sheoladh agus do sheoladh ríomhphoist
Cad go díreach lena bhfuil tú míshásta
Ainm an oifigigh nó na rannóige lena raibh tú ag déileáil
Uimhir theileafóin le linn an lae.
Ní mór duit do ghearán a dhéanamh i scríbhinn, agus an oiread mionsonraí agus is féidir a thabhairt. Cuirfear admháil i scríbhinn ar fáil maidir le gearáin laistigh de chúig lá oibre agus déanfaidh oifigeach gearáin, an gearán a imscrúdú laistigh de 30 lá. Má thógann an t-imscrúdú níos faide ná 30 lá, coinneoidh an t-oifigeach gearáin suas chun dáta tú gach 20 lá oibre maidir leis an dul chun cinn atá á dhéanamh maidir le do ghearán.
Tar éis an imscrúdaithe, gheobhaidh tú freagra i scríbhinn maidir le do ghearán agus cuirfear ar an eolas tú maidir le do cheart i leith athbhreithniú inmheánach ar mholtaí an oifigigh gearáin. Cuirfear ar an eolas tú freisin maidir le do cheart chun gearán a dhéanamh leis an Ombudsman nó leis an Ombudsman do Leanaí.
Déileálfar go pras, go cothrom, go neamhchlaonta agus faoi rún le gach gearán;
Coimeádfaimid taifid de na gearáin scartha ó thaifid eile
Cinnteoimid nach mbainfear úsáid as aon ghearán atá déanta agat de mheon macánta, chun tú a chur faoi mhíbhuntáiste amach anseo
Déanfaimid iarracht foghlaim ónár mbotúin ar mhaithe lena chinntiú nach ndéanfar na botúin sin arís.
Cá háit a seolann tú do ghearán
Ba chóir gearáin a sheoladh chuig an mBainisteoir Aonaid, Ainm an Aonaid Ábhartha, Teach Shelbourne, Bóthar Shíol Bhroin, Droichead na Dothra, Baile Átha Cliath D04 H6F6 nó is féidir leat ríomhphost a sheoladh chuig na bainisteoirí ag na seoltaí thíos.
Domestic@aai.gov.ie
Intercountry@aai.gov.ie
Tracing@aai.gov.ie
Corporate@aai.gov.ie
SW@aai.gov.ie
Más faoi Bhainisteoir Aonaid an gearán ba chóir é a sheoladh chuig an gCeannasaí Comhlíontachta agus Acmhainní, Údarás Uchtála na hÉireann, Teach Shelbourne, Bóthar Shíol Bhroin, Droichead na Dothra, Baile Átha Cliath D04 H6F6.
Gearán maidir le Comhlacht Creidiúnaithe
Más mian leat gearán a dhéanamh faoi chomhlacht creidiúnaithe, ba chóir duit teagmháil a dhéanamh i dtús báire le hoifigeach gearáin an chomhlachta creidiúnaithe. Má tá an próiseas gearáin sa chomhlacht creidiúnaithe spíonta agat agus nach bhfuil tú sásta leis an toradh, is féidir leat ansin gearán a chur faoi bhráid an Údaráis Uchtála. Ba chóir duit an gearán a dhéanamh i scríbhinn chuig an Aonad Creidiúnaithe, Údarás Uchtála na hÉireann, Teach Shelbourne, Bóthar Shíol Bhroin, Droichead na Dothra, Baile Átha Cliath D04 H6F6.
Má tá próiseas gearáin an Údaráis Uchtála spíonta agat agus nach bhfuil tú sásta leis an toradh, is féidir leat ansin an gearán a chur faoi bhráid an Ombudsman nó an tOmbudsman do Leanaí.
Oifig an Ombudsman, 18 Sráid Líosáin Íochtarach, Baile Átha Cliath 2. Teileafón 01 678 5222. Ríomhphost ombudsman@ombudsman.ie Láithreán Gréasáin www.ombudsman.ie
Oifig an Ombudsman do Leanaí, Teach millenium, 52-56 Sráid na Trá Mhór, Baile Átha Cliath D01 F5P8. Ríomhphost oco@oco.ie. Láithreán Gréasáin www.oco.ie
Is comhlacht garbhreithiúnach atá san OCO ag a bhfuil sainordú chun glacadh le gearáin agus iad a imscrúdú maidir leis an mbealach ina bhfuil an Stát ag soláthar seirbhísí nó ag déanamh cinntí maidir le leanaí.